Bilkent Hakkında
Akademik
Öğrenci İşleri
İdari Birimler
Kampüste Yaşam
Bilgi Teknolojileri
Bilkent Senfoni Orkestrası
Bilkent Kütüphanesi
Uluslararası Öğrenciler
Değişim Programları 
 
Rehber
A - Z Dizin
   
 
Girişler:
 Bilkent Öğrencileri
 Akademik ve İdari
 Personel
 Mezunlar
 Ziyaretçiler
   

 

BAŞVURU VE KAYIT BİLGİLERİ

BAŞVURU VE KABUL


Bilkent Yaz Okulu'na Bilkent Üniversitesi'ne kayıtlı tüm öğrenciler ve dışarıdan başvuracak öğrenciler katılabilirler.

Bilkent Üniversitesi öğrencilerinin Yaz Okulu'nda aldıkları notlar Genel Not Ortalaması'na (CGPA) dahil edilir.

Başarılı (CGPA'leri 2.0 veya üzerinde olan) öğrenciler, CGPA'lerini yükseltmek için daha önceki iki yarıyılda aldıkları ve notlarının B'nin altında olduğu dersleri, derslerde yer bulunması durumunda yeniden alabilirler.

DERS KAYITLARI

Bilkent Yaz Okulu'na devam edecek her öğrencinin kayıt olması gerekir.

  • Bilkent öğrencisi olmayanlar:
    Bilkent Üniversitesi öğrencisi olmayanların kayıtları Yaz Okulu Direktörlüğü tarafından 27 Mayıs - 9 Haziran 2015 tarihleri arasında yapılacaktır. Bu ögrenciler, kayıta gelmeden önce Başvuru Formu'nu doldurup email ile sumsch@bilkent.edu.tr adresine onay için göndermeleri gerekmektedir.
  • Bilkent öğrencileri:

    SRS üzerinden dersler için talep bildirme 15 - 27 Mayıs
    SRS üzerinden kayıt ödeme planı 25 Mayıs - 15 Haziran
    Yaz Okulu'nda açılacak derslerin kesinleşmesi 5 Haziran
    SRS üzerinden kayıt randevularının duyurulması 8 Haziran (09:00)

    SRS üzerinden randevulu kayıt

    9 Haziran (09:00 - 13:00)

    SRS üzerinden randevusuz kayıt

    9 Haziran (13:00) -
    10 Haziran (17:30)

    Derslerin başlaması

    11 Haziran

    Ders ekleme/bırakma

    15 Haziran

    Derslerden çekilme

    31 Temmuz

    Derslerin son günü

    31 Temmuz

    Dönem sonu sınavları

    1 - 3 Ağustos


Yoğun Dil Kurslarına Kayıt
Yabancı Diller Koordinatörlüğü'nce Yaz Okulu kapsamında açılan yoğun dil derslerine kayıtlar diğer derslerde olduğu gibi öğrenciler tarafından SRS üzerinden yapılacaktır. Ayrıca, ders talepleri de SRS üzerinden diğer derslerle birlikte yapılacaktır.

Ayrıntılı ders bilgileri için:
http://sfl.bilkent.edu.tr/yazokulu.html


Kayıt işlemleri

  • 2015 Yaz Okulu derslerinin listesi yaz okulu internet sayfasından "Yaz Okulu'nda sunulan dersler" bağlantısıyla bulunabilir. Bir öğrenci en fazla iki derse kaydolabilir. Güncellenen liste için sayfayı tekrar kontrol ediniz.

  • Yaz Okulu öncesinde yaz döneminde açılacak dersler için SRS üzerinden talep toplanmaktadır. Yaz Okulu dersleri, şartların izin verdiği ölçüde bu talepler doğrultusunda açılmaktadır. Yaz Okulu için ders talepleri SRS'den "Services" menüsünde bulunan "Summer School Course Request" servisi ile yapılmaktadır. Her öğrenci 2 derse kadar ders açılması talebinde bulunabilir.

  • Yaz Okulu dersleri için talep belirtmiş olan öğrencilere Yaz Okulu için kayıt randevusu verilecektir. Kayıt randevuları SRS aracılığıyla 8 Haziran günü 09:00'da duyurulacaktır. Ders talebinde bulunmayan öğrenciler bu saatten sonra aynı sayfada kayıt randevusu talebinde bulunabilirler.

  • Öğrencinin ders kayıtlarından önce SRS üzerinden bir Kayıt Planı oluşturarak Yaz Okulu dersleri için ödeyeceği eğitim ücretini belirlemesi gerekmektedir. Öğrencinin almak istediği ders için planda "A 3 Credit Course" satırı çıkar.

  • Öğrenci Kayıt Planı sonucu tahakkuk eden ücreti bankaya öder. Bu miktarın altında ödeme yapılamaz. Öğrenciler kayıt ücretlerini, Garanti Bankası, İş Bankası veya Yapı Kredi bankasının herhangi bir şubesinden veya bu bankaların internet sayfalarından yatırabilirler.

  • Öğrenci SRS'den ders kaydını yaparak almak istediği dersleri alır. Randevulu kayıtlar 9 Haziran saat 9:00-13:00 saatleri arasında, randevusuz kayıtlar ise 9 Haziran saat 13:00'ten sonra 10 Haziran saat 17:30'a kadar yapılacaktır. Daha sonra ders ekleme/bırakma süreci başlar.

  • Öğrenciler belirtilen tarihlerde Bilkent Üniversitesi kampüsü içinde yer alan herhangi bir bilgisayardan kimlik bilgileri ve STARS şifrelerini kullanarak kayıt yapabilirler. Ancak, randevulu kayıtlar belirtilen zamandan önce yapılamaz. Bölüm sekreterliklerinde öğrencilere ders kaydı yapılmayacaktır.

  • Kayıt sırasında ders çakışması veya önkoşul gerektiren durumlarda sistemden oluşturulan form ile Bölüm sekreterliğine başvurulmalıdır.

  • Öğrenci ders ekleme/bırakma işlemlerini 15 Haziran saat 17:30'a kadar yeniden Kayıt Planı oluşturarak yapabilir.

  • Ders ekleme/bırakma süresi bitiminden sonra öğrencinin kalan bakiyesi iade edilebilir veya sonraki dönem için kullanılabilir. Ücretin iadesi için Öğrenci İşleri Müdürlüğü'ne başvurulmalıdır.

YURT KAYDI

Yaz Okulu süresince üniversite yurtlarında kalmak isteyen öğrencilerin kalmakta oldukları yurtların müdürlüklerinden, yurtta kalmayan öğrencilerin ise Yurtlar Müdürlüğü'nden temin edecekleri Yaz Okulu Yurt Başvuru Formlarını doldurarak 3 Haziran 2015 tarihine kadar Yurt İdarelerine veya Yurtlar Müdürlüğüne teslim etmeleri gerekmektedir (Bölüm / Hazırlık). Başvurularını takiben borçlandırmaları yapılacak olan öğrencilerin yurt ücretlerini, Yaz Okulu başlangıç tarihlerinden önce ödemiş olmaları gerekmektedir.