21 Mayıs 2006, HÜRRİYET ANKARA

Öğrencilerden Sanal Holding

Bilkent Üniversitesi öğrencileri, okuldan mezun olmadan önce iş hayatı deneyimi kazanıyor, gerçek yaşama en başarılı şekilde hazırlanıyorlar.

İŞ HAYATI İÇİN PROVA
Bilkent Üniversitesi’nde 2000 yılından bu yana verilen “Yaratıcı Ürün Tasarımı ve Geliştirilmesi” dersi ile öğrencilerin girişimci ve yaratıcı bir ortamda yetişmeleri amaçlanırken, iş hayatının bir provasını da üniversite son sınıftayken almaları sağlanıyor.

BULUŞLAR VE FİKİRLER
Dersin koordinatörlerinden Bilkent Üniversitesi Elektirik ve Elektronik Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Tarık Reyhan günümüzde yeni buluşların ve yaratıcı fikirlerin önem kazandığını belirterek, bu dersin işleyişini en ince ayrıntısına kadar özenle anlatıyor.

ÇOK ZORLU BİR YARIŞ
“Kurulan bu sanal şirketler için zorlu bir yıl ve yarış başlıyor. İlk iş olarak Pazar durumunu ve rakiplerin pazardaki yerlerini araştıran bir rapor hazırlayan gruplar, sonra detaylı bir Pazar araştırması yapıyorlar. Gruplar beş yıllık iş planı hazırlıyorlar.”

İşe Ön Hazırlık
Bilkent Üniversitesi öğrencileri, okuldan mezun olmadan önce iş hayatına dair pek çok gerçekçi deneyim yaşıyor. Yapılan stajların yanı sıra, üniversitede verilen pratiğe dayalı dersler, son sınıf öğrencilerini gerçek iş yaşamına en başarılı şekilde hazırlıyor.

Bilkent Üniversitesi’nde 2000 yılından bu yana verilen “Yaratıcı Ürün Tasarımı ve Geliştirilmesi” adlı ders ile öğrencilerin girişimci ve yaratıcı bir ortamda yetişmeleri amaçlanırken, iş hayatının bir provasını da üniversite son sınıftayken almaları sağlanıyor.

Dersin koordinatörleri Bilkent Üniversitesi Elektrik ve Elektronik Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Tarık Reyhan günümüzde yeni buluşların ve yaratıcı fikirlerin önem kazandığını belirterek, bu dersin işleyişini şöyle anlatıyor:

“Biz şirketlerin nasıl kurulduğunu ve işlediğini göstermek için böyle bir ders vermeye başladık. Bu dersi almak isteyen öğrenciler, dönem başında farklı bölüm öğrencileri ile de bir araya gelerek gruplar kuruyorlar. Her grup, kendine ait yaratıcı bir ürün ortaya çıkarıyor. Öğretim görevlilerine sunulan bu projelerden seçilenler ise, proje sahiplerinin bu dersi almasını sağlıyor. Dersi alan öğrencilerin ilk işleri, projelerini hayata geçirmek için sanal bir şirket kurmak oluyor. Ardından, kurulan bu sanal şirketler için zorlu bir yıl ve yarış başlıyor. İlk iş olarak Pazar durumunu ve rakiplerin pazardaki yerlerini araştıran bir rapor hazırlayan gruplar, sonra detaylı bir Pazar araştırması yapıyorlar. Gruplar hazırladıkları beş yıllık iş planı çerçevesinde hareket ediyorlar.”

Biletsys ile Sıra Yok

Bu seneki 12 ayrı yaratıcı fikirden biri olan Biletsys, internet üzerinden bilet alışverişi sağlayan bir proje. Projenin yaratıcısı 6 öğrenci; Serkan Somer (CEO), Murat Boğazkesenli (COO), Bahadır Kemaloğlu (Yazılım Direktörü), İrem Sevgör (Finans Direktörü), Mehmet Kök (Donanım Direktörü), Tulga Kalkan (Tasarımcı) mevcut sistemlerin kolaylıklarını sunarken dezavantajlarına da yeni çözümler ürettiklerini söylüyorlar. Piyasadaki şirketlerden bilet alan bir kullanıcı, internetten aktiviteyi seçip, kredi kartı numarası vererek bir numara ediniyor. O numara ile aktivite mekanına giderek, gişede biletini hiç almayan insanlarla aynı sırayı bekleyip, verilen numara ile biletini alıyorlar.
 


 

 
| Ana Menu | E-Posta | Bilkent Üniversitesi Ana Sayfası |